Hoboma Hotel Boutique and SPA

DSpace Repository

Hoboma Hotel Boutique and SPA

Show full item record

Title: Hoboma Hotel Boutique and SPA
Author: Creter Echeverría, Adriana Carolina; Rivadeneira Albornoz, Galo Andres
Description: Full of culture, bustling restaurants ranging from casual to fine dining, tourist and local business establish the city of Manta in the Manabí province as the favorite destination for both domestic and international travelers. In order to sustain and grow tourists, increase in hotel rooms is required, and a Boutique Hotel & Spa such as HOBOMA, offers much more than a place to stay the night. HOBOMA offer luxury services leading quality products and with staff fully trained and committed to create an unforgettable experience of our guest. HOBOMA will have 16 suite rooms fully equipped with luxury items, a gourmet restaurant open for breakfast, lunch and dinner, a luxury spa, swimming pool and beautiful beaches around the hotel. Manta is a highly visited destination in Ecuador that has grown economically in recent years. It is conducive to recreational and business travelers. Business travelers maintain the occupancy rates of the hotels in Manta 70 % occupancy most of the year, which helps us to achieve profitability and net profits in the business. The total investment for construction including land and furnishings is USD $ 2,338,303.13 with an initial investment of USD 1,402,982.88 and a bank loan of USD 935,321.25 this would be 40% of the total cost. The hotel will be sold in the fifth year of operation and this data is calculated the NPV of 621.28 2'453 and internal rate of return is 36.93 %, which tells us it is a highly profitable project.La variada oferta cultural, gastronómica, turística y de negocios a consolidado definitivamente a la cuidad de Manta en la provincia de Manabí como el destino predilecto tanto para el turismo nacional e internacional. Este crecimiento en el afluente de turistas requiere una mayor capacidad hotelera y un Hotel Boutique&Spa como HOBOMA, ofrece mucho más que un lugar donde pasar la noche, ya que a los mismos servicios de calidad y lujo se le suma mayor espacios disponibles en todas la áreas del hotel y un personal completamente capacitado y comprometido para crear una experiencia inolvidable de nuestro huésped. El mismo contará con 16 habitaciones tipo suite, todas equipadas completamente, un Restaurante Gourmet, un Spa de lujo, piscina y playas alrededor del hotel. Dado que Manta es un destino ecuatoriano muy visitado y que ha crecido económicamente en los últimos años y su oferta de recreación, eventos y negocios mantiene el porcentaje de ocupación de los hoteles sin presentar grandes variaciones mes a mes, mantendremos el 70% de ocupación durante la mayor parte del año, la cual nos ayuda a obtener una rentabilidad y ganancias netas en el negocio. La inversión para su construcción total incluyendo terreno y amueblamiento es de USD 2.338.303,13- aproximadamente considerando una inversión inicial de USD 1.402.982,88 y un préstamo bancario de USD 935.321,25 esto sería un 40% del costo total. El hotel será vendido en el quinto año de funcionamiento y con estos datos se calcula su VAN del 2´453.621,28 y su Tasa Interna de Retorno es de 36,93%, lo cual nos dice que es un proyecto altamente rentable.
URI: Tesis (Licenciada en Administración de Empresas de Hospitalidad), Universidad San Francisco de Quito, Colegio de Hospitalidad, Arte Culinario y Turismo ; Quito, Ecuador, 2014
http://repositorio.usfq.edu.ec/handle/23000/3284
Date: 2016-04-20


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search DSpace


Browse

My Account